Postalt spørgeskema
Hvad er et postalt spørgeskema?
En postalundersøgelse er en metode til at indsamle kvantitativ analyse hvilket sker via et postudsendt, skriftligt spørgeskema. Undersøgelsen har typisk følgende forløb: Det skriftlige spørgeskema udarbejdes, testes, trykkes og udsendes til de personer, der deltager i undersøgelsen. Herefter svarer respondenterne og indsender skemaet til Jysk Analyse. Der rykkes evt. for yderligere besvarelser. De returnerede skemaer scannes og samles i en database, hvorefter data efterbehandles og afrapporteres i den form kunden ønsker.
Læs også om andre former for spørgeskemaer.
Udbytte
Udbyttet ved et postalt spørgeskema er at:
- I får mange svar fra mange mennesker, samtidig med at den gennemsnitlige interviewpris er forholdsvis lav, hvis målgruppen er stor
- Du har mulighed for at få svar på mange spørgsmål
- Du kan få svar på spørgsmål også af mere personlig art i et spørgeskema, da den enkelte deltagers anonymitet sikres totalt, hvilket giver en vis sikkerhed for oprigtige/ærlige svar fra respondenten
- Respondenterne har mulighed for at udfylde spørgeskemaet i deres eget tempo, og når de har tid, hvilket øger chancerne for at få nuancerne med
Relevante anvendelser af postalt spørgeskema
Jysk Analyse anvender især et postalt spørgeskema:
- Hvis målgruppen er stor, idet det således er en billig metode at få svar fra disse
- Ved mange svarmuligheder, hvor et fysisk skema er lettere at overskue
- Ved følsomme emner, som man ikke nødvendigvis ønsker at oplyse om via telefon eller spørgeskema på nettet
Kontakt
Kontakt én af medarbejderne hos Jysk Analyse for at høre mere.