Tracking analyse
Når markedet flytter sig, så flyt med!
Markedet flytter sig konstant, og nogle gange er "fingeren på pulsen" eller "lytten på vandrørerne", for usikkert, når det drejer sig om at tage strategiske beslutninger i forhold til de nye markedstendenser. Derfor kan en tracking analyse være en god idé.
Hvad er en tracking analyse?
En tracking analyse giver dig mulighed for at kunne følge udviklingen på udvalgte parametre over en periode. Den samme type undersøgelse gentages således hver uge, måned, kvartal med tilfældigt udvalgte respondenter. Det kan fx være brand, kendskab, behov, interesse, præference eller købsintention, der følges.
Udbytte af tracking analyse
Du kan få besvaret spørgsmål som:
- Hvad er målgruppens holdning og interesse for et emne/produkt/produktområde? Har den flyttet sig?
- Hvor mange genkender vores brand, efter vi har iværksat reklamen? Virker den iværksatte markedsføringsindsats?
- Hvor mange har nu til hensigt at købe vores produkt?
- Hvad er befolkningens holdning til udvalgte politiske emner?
Ex: For en fødevarevirksomhed kan det fx være relevant at følge forbrugernes holdning til økologi og pris, mens det for dagbladet kan være relevant at følge interesen for forskellige emner.
Kontakt
Kontakt en af vores medarbejdere, hvis du er interesseret i at høre mere.