Analyse vedr. produkter

Har I dybdegående kendskab til jeres målgruppe? Følger I de nye markedstendenser? Få inspiration til, hvordan I via markedsanalyse kan få viden til udvikling og vurdering af nye produkter.
Kend din målgruppe
Via kvalitative undersøgelser opnår du dybdegående indsigt i, hvad der skal til for at give kunderne ”en god oplevelse” med dit produkt. Endvidere opnår I dybdegående indsigt i deres holdninger til dit produkt, brand og produktområde. Mere om målgruppeanalyse.
Undgå faldgruber
Ligeledes kan du præteste dit koncept, produkt eller emballage, før det lanceres, så du undgår eventuelle faldgruber. En sådan test kan bl.a. give svar på følgende spørgsmål:
- Hvordan vurderer kunderne/potentielle kunder vores sortiment?
- Hvad ser forbrugerne som den vigtigste fordel ved vort produkt?
- Hvordan vurderer forbrugerne smagen, lugten og udseendet af produktet?
Når markedet flytter sig, så flyt med!
Markedet flytter sig konstant, og nogle gange er "fingeren på pulsen" eller "lytten på vandrørerne", for usikkert, når det drejer sig om at tage strategiske beslutninger i forhold til de nye markedstendenser. Derfor kan en tracking analyse være en god idé. En tracking analyse giver dig mulighed for at kunne følge udviklingen på udvalgte parametre over en periode. Den samme type undersøgelse gentages således hver uge, måned, kvartal med tilfældigt udvalgte respondenter. Det kan fx være brand, kendskab, behov, interesse, præference eller købsintention, der følges. Mere om tracking analyse.
Kontakt
Kontakt en af vores medarbejdere, hvis du er interesseret i at høre mere.