JYSK ANALyse
PRODUKTER
Online eller cati
Målgruppeanalyse
Målgrupper
”Den som forsøger at ramme alle, rammer ingen” – sådan lyder en af de grundlæggende læresætninger i marketing. Men jo mere præcis en målgruppe er defineret, jo lettere er det at ramme og kommunikerer med målgruppen.
Hvad er en målgruppeanalyse?
At definere en målgruppe svarer til at lave en segmentering af markedet. En målgruppe er således et segment, som en virksomhed vælger at rette sin marketingindsats mod, men målgruppeanalysen er en analyse af det segment.
Udbytte af en målgruppeanalyse
I en målgruppeanalyse kan du få svar på en række af følgende spørgsmål:
- Hvor stor er målgruppen
- Hvem er målgruppen
- Hvordan er målgruppens sammensætning i forhold til resten af markedet
- Hvad er målgruppens interesser og behov
- Hvad er målgruppens vigtigste valgkriterier
Kontakt os i dag og hør hvordan vi kan hjælpe dig med at definere din målgruppe.
Vi har blandt andet gennemført markedsanalyser for ....





