JYSK ANALYSE
PRODUKTER
Branding
Branding og brandanalyser
Konkurrencen om forbrugernes opmærksomhed har aldrig været større. Et stærkt brand er vigtigt, hvis du vil tiltrække og fastholde kunderne indenfor din kategori. Vi måler, hvordan dit brand klarer sig i forhold til konkurrenterne, og identificere brandets styrker og svarheder, det giver dig viden og indsigt til at gøre dit brand endnu stærkere.
Branding handler om forbrugernes kendskab til og opfattelse af din kategori og dit brand. Vi skræddersyer brandinganalysen til din kategori, men analysen bygger på en række gennemprøvede moduler, hvor vi gennem brandanalysen blandt andet kortlægger:
- Brand Relation – Kendskab, anerkendelse mv.
- Brand Strength – Relevans og hvordan skiller brandet sig ud i kategorien
- Brand Value – Samlet opfattelse og loyalitet
Den samlede brandanalyse giver viden og indsigt i din kategori, der vil effektivisere din marketingstrategi og indsatser.
Fundamentet for et stærkt brand er:
- Et højt og kvalificeret kendskab, til et mærke man ofte møder
- En brand, man anerkender, respekterer, og gerne vil forbindelse med
- En brand, man opfatter som relevant og synes passer til en selv
- En brand, som står for noget specielt, er i en klasse for sig og skiller sig ud
Et stærkt brand klarer sig bedre i konkurrencen, fordi forbrugerne:
- Har en overordnet, positiv opfattelse af brandet
- Oplever, at de får noget for pengene
- Har lyst til at anbefale brandet til andre
- Har præferencen for brandet
- Køber og genkøber brandet
Hør nærmere om, hvordan du kommer du gang med en brandanalyse
En grundlæggende kortlægning af dit og dine konkurrenters brands giver dig viden og indsigt til at effektivisere din marketingstrategi og kommunikation.
Få et tilbud på en brandanalyse, der kortlægger dit brand og din kategori.